איך משתמשים בשמנים ארומטיים לשמור על בריאות המוח, כנסו עכשיו | אור המדבר

שירות לקוחות : 054-7766343

diploma_white

100% אחריות! לא אהבתם? קבלו את כספכם בחזרה (החזרה עד 14 יום)

delivery-truck

משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 199 ₪

delivery-truck

משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 299 ₪

delivery-truck

משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 199 ₪

delivery-truck

משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 299 ₪

שירות לקוחות : 054-7766343

diploma_white

100% אחריות! לא אהבתם? קבלו את כספכם בחזרה (החזרה עד 14 יום)

 לחיפוש המוצר המבוקש, יש להקליד את שמו או תיאורו.

משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 199 ₪

משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 299 ₪

100% אחריות! לא אהבתם? קבלו את כספכם בחזרה (החזרה עד 14 יום)

שירות לקוחות : 054-7766343

 לחיפוש המוצר המבוקש, יש להקליד את שמו או תיאורו.

איך משתמשים בשמנים ארומטיים כדי לשמור על בריאות המוח

בריאות המוח ושמנים ארומטיים

בכל 66 שניות מישהו בארצות הברית מפתח אלצהיימר. אם ניקח בחשבון גם את סוגי הדמנציה האחרים נגלה כי הממוצע העולמי הוא כל שלוש שניות. עד היום זאת תעלומה מסתורית לרוב המדענים והועלו תיאוריות רבות אשר מנסות להסביר תופעה קשה זאת. ממצא אחד שחוזר על עצמו בכל המחקרים הוא שבריאות המוח ברחבי העולם נמצאת בירידה מתמדת ושחשוב מאוד לנקוט באמצעים מניעתיים פשוטים.

אך מה יש לעשות כאשר הדמנציה כבר התחילה? האם יש משהו שניתן לעשות כדי לעכב או לעצור את ההתקדמות שלה? ובמידה וכן, האם יש פתרונות טבעיים?

התשובה הקצרה היא "כן", והפתרון שלא תשמעו עליו אצל הרופא הקונבנציונלי שלכם הוא הכוח של טיפול באמצעות שמנים ארומטיים. כמובן שכדאי גם להתייעץ עם רופא מומחה, אבל בכתבה זאת נספר על כמה דברים פשוטים שאפשר לעשות בבית כדי להפחית את הסיכוי לדמנציה. 

שמנים ארומטיים ודמנציה

דמנציה מתפתחת כאשר תאי עצב במוח ניזוקים. מכיוון שזה משפיע על מספר אזורים במוח רוב האנשים חווים את זה בצורה ייחודית. כתוצאה מכך, יש מספר סוגים של דמנציה אשר באופן כללי מחולקים לקטגוריות לפי שני דברים: חלק המוח שנפגע ואם המצב ממשיך להחריף או לא. מתוך כל סוגי הדמנציה, אלצהיימר הוא הנפוץ ביותר בקרב אנשים מעבר לגיל 65, וחשוב לציין כי מחקרים טוענים כי שמנים ארומטיים יכולים לעזור לחולים באלצהיימר במידה ניכרת.

במחקר אחד לדוגמא, השתמשו בארומתרפיה בשביל לטפל בזקנים הסובלים מדמנציה, רובם ספציפית מאלצהיימר. בכל בוקר, נתנו לנחקרים לשאוף שמן רוזמרין ולימון. ובכל ערב, שמן לבנדר ותפוז. לאחר צורות ניתוח שונות, התגלה כי "המטופלים הראו שיפור משמעותי באוריינטציה אישית" בלי תופעות לוואי בכלל.

איליין פרי, פרופסור לפתולוגיה נוירוכימית, לקחה על עצמה את המשימה רבת החשיבות של ביצוע ניסוי נרחב אשר יפיק לנו תובנות בנוגע לטיפול באלצהיימר וסוגים שונים של דמנציה באמצעות ארומתרפיה.

במילותיה של פרופסור פרי, "אנשים יוזמים ניסויים קליניים מבוקרים על ארומתרפיה ודמנציה בגלל תוצאות מבטיחות מניסויים של תרופות טבעיות היסטוריות".

שמנים ארומטיים להרגעה 

על מנת להרגיע את המוח הסובל מגירוי יתר במיוחד בגלל העידן הדיגיטלי בו אנו חיים וגורם לנו לסבול מעומס קוגניטיבי בשעות רבות של היום מומלץ להשתמש בשמן ארומטי של קמומיל, לבונה, לבנדר או וטיבר.

אופני השימוש:

  • להוסיף 4 עד 6 טיפות למבער או דיפיוזר לפני שהולכים לישון, זה גם יעזור לכם לישון טוב יותר בלילה.
  • לטפטף מספר טיפות על נקודות טריגר בגוף כמו מאחורי הברכיים, על הרקות (בקצוות המצח) ועל מפרק כף היד. חשוב לזכור לדלל את השמן הארומטי עם שמן צמחי כדי למנוע את הגירוי אשר עלול להיווצר מהריכוז הגבוהה של השמן הארומטי.
  • להשתמש בשרשרת דיפיוזר, מדובר בשרשרת שהיא גם יפה וגם יש בה מקום לטפטף שמנים ארומטיים כדי שתריחי אותם במהלך היום.

שמנים ארומטיים המשמשים לטיפול בדמנציה

לפי דבריה של פרופסור פרי אותה הזכרנו בתחילת המאמר, חלק מהמחקרים הכי עדכניים תומכים בשימוש בשמנים ארומטיים לטיפול בסובלים מדמנציה, כמובן שבכל המחקרים השתמשו גם בקבוצת מבחן כדי לוודא שלא מדובר באפקט פלצבו, הנה כמה נקודות נקודות מתוך המאמר שלה:

  • מחקר שהתבצע במעון טיפולי גילה כי שימוש בלבנדר שיפר דפוסי שינה של נבדקים הסובלים מדמנציה.
  • בניסוי אחר מרחו למטופלים תערובת של גרניום, לבנדר, מנדרין מהולים בשמן שקדים. המטופלים בניסוי דיווחו על: ערנות מוגברת, שיפור בשינה והפחתה בעוצמת הרעידות והבלבול.
  • במחקר אחר השימוש במספר שמנים ארומטיים ובניהם פצ'ולי, ילנג ילנג, מנטה ורוזמרין הוביל להפחתה משמעותית בהפרעות בהתנהגות הנגרמות מדמנציה אצל רוב המטופלים דבר שגרם בחלק משמעותי מהמקרים להפחתה או הפסקה של השימוש בתרופות מרשם. 
  • קרם מליסה אשר נמרח באופן יום יומי על הפנים והידיים, עזר במקרים רבים להפחתה ברעידות ובנסיגה החברתית.

לסיכום, שיטות אלו הראו תוצאות מאוד טובות בהרבה מאוד מקרים אך חשוב לציין כי טכניקות אלו לא נבדקו ברמה בה בודקים תרופות קונבנציונליות. הקשיבו לגופכם ולדברי יקיריכם להם אתם דואגים, וזכרו כי טכניקות אלו לא יכולות להזיק אלא רק לעזור או לעזור פחות.

מקור:https://drjockers.com/use-essential_oils-brain-health/

6 מחשבות על “איך משתמשים בשמנים ארומטיים כדי לשמור על בריאות המוח”

  1. גיא בלומנפלד

    שרשרת דפיוזר היא שרשרת עם ספוג קטן בפנים, ומשמשת לטיפול בשמנים ארומטיים באמצעות נשימה\הרחה.
    לינק לשרשרת – https://oilsisrael.com/product/%D7%A9%D7%A8%D7%A9%D7%A8%D7%AA-%D7%93%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%95%D7%96%D7%A8-%D7%A2%D7%A5-%D7%94%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D/
    כל השמנים שלנו טהורים ועברו אנליזה, לא כולם אורגניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top
גלילה למעלה
WhatsApp chat
דילוג לתוכן