שמנים ארומטיים בעולם של הפרעות קשב והסחות דעת | אור המדבר

שירות לקוחות : 054-7766343

diploma_white

100% אחריות! לא אהבתם? קבלו את כספכם בחזרה (החזרה עד 14 יום)

delivery-truck

משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 199 ₪

delivery-truck

משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 299 ₪

delivery-truck

משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 199 ₪

delivery-truck

משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 299 ₪

שירות לקוחות : 054-7766343

diploma_white

100% אחריות! לא אהבתם? קבלו את כספכם בחזרה (החזרה עד 14 יום)

 לחיפוש המוצר המבוקש, יש להקליד את שמו או תיאורו.

משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 199 ₪

משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 299 ₪

100% אחריות! לא אהבתם? קבלו את כספכם בחזרה (החזרה עד 14 יום)

שירות לקוחות : 054-7766343

 לחיפוש המוצר המבוקש, יש להקליד את שמו או תיאורו.

שמנים ארומטיים בעולם של הפרעות קשב והסחות דעת

הפתרון המושלם לסטודנט המוסח

האם גם אתם  מוצאים את עצמכם בכיתה או בזמן הכנת שיעורי הבית, כשמחשבותיכם  נודדות למקום אחר, מציצים בטלפון, אולי משהו מעניין קרה, בודקים שוב ושוב את הדואר האלקטרוני,  חושבים  מה יש לאכול במקרר או על סוף השבוע שמתקרב? 

בתרבות המהירה שלנו, תרבות של הסחות דעת מתמידות, עולם שהפרעת קשב היא חלק בלתי נפרד ממנו, המפתח להצלחה הוא היכולת להתעלות בזמנים החשובים, להתפקס , להשלים את המשימה, להצטיין.

קל להגיד, קשה לעשות, תשומת לב היא משאב סופי. עודף המידע והרעש הנגרם ממנו הוא אין סופי.

למעשה, לשיפור היכולת, להתרכז ולהתמקד במשימה יש שני הביטים מרכזיים: האחד הוא חסימת עודף המידע והשני הוא זיהוי העיקר והפניית צומת הלב לשם.

בחיפוש שלי אחר פתרון  בדקתי את השימוש בקפה, את השימוש בריטלין, ואפילו מדיטציה, לאורך זמן כלום לא עזר, ואפילו סבלתי מתופעות לוואי כגון רעידות בעור ועצבנות. לאורך זמן, הקושי ללמוד, להתכונן למבחנים, לכתוב עבודות, להיות חושב ויצירתי רק גבר.

עד שיום אחד חבר נתן לי לנסות את השימוש בשמנים ארומטיים (אתרים), שמנים טבעיים שמקורם בצמחים ובעלי סגולות רפואיות מגוונות. רבים משמנים אלו מעולים לטיפול בבעיות הריכוז והמיקוד, והשפעתם מידית. כן, מפתיע ככל שזה יכול להראות, הפתרון לבעיה זו זמין, מהיר ואפילו בריא.

להלן  6 שמנים ארומתרפיים שיעזרו לכם להתמקד ולהתרכז לאורך זמן, שינקו לכם את ההפרעות וישפרו את הבהירות המחשבתית. שמנים שניתן להשתמש בהם בכל מקום ובכל זמן ללא הסיכון של שימוש ביתר.

  1. לבונה Frankincense

שמן ארומטי בעל ארומה פירותית ואדמתית, אשר שימש למרפא במשך אלפי שנים. לשמן השפעה ישירה על מערכת העצבים כנראה דרך המערכת הלימבית של המוח, והתוצאה היא הפחתת דלקת, דיכוי גידולים  סרטניים, הקלה על הכאב, חיזוק המערכת החיסונית, הקלה על חרדה ועל לחץ נפשי. שמן זה נחשב למעולה  לשיפור המיקוד ,הגברת הריכוז. ומניעה של הסחות דעת פנימיות.

אחד השמנים הארומתרפיים המפורסמים והנחקרים בעולם, אנטי-דלקתי ומחדש היווצרות כלי דם, שמן זה ידוע כדי כמרגיע וכמפחית חרדות. משפר איכות שינה, פותר נדודי לילה, מוריד לחץ וכמובן מעלה את יכולת המיקוד וריכוז, גם במקרים קשים של היפראקטיביות  ו-ADHD

שמן מעורר וממריץ, בעל השפעה ממטבת על הביצועים המנטליים והזיכרון. ידוע כמעורר בהירות מחשבתית, משפר מיקוד וריכוז לאורך זמן ארוך, ומונע עייפות הנובעת ממאמצים נפשיים ומוחיים.

שמן ארומתרפי המשמש להרגעות והקלה מלחץ וחרדה, משפר את המודעות הפנימית והחיצונית, משפר זיכרון, מעלה את הערנות והחדות, וכן  ידוע כמשפר מיקוד ,ומגביר ריכוז.

שמן זה משמש מאות שנים לטיפול במערכת הסימפתטית האחראית על ויסות לחץ הדם וקצב הלב. משמש להקלה במתח, בדיכאון ומקנה תחושה של  רגיעה והתרוממות רוח, על ידי שחרורם של הורמונים כמו דופמין וסרוטונין.  ביפן משש כטיפול פופולרי לבעיות קשב וריכוז.

שמן בעל תכונות רפואיות רבות כגון, נוגד דלקות, מאלחש, משחרר שרירים, מקל על קוצר נשימה, מנקה רעלים ועוזר לתופעות לוואי של גמילה, אופורי, מרגיע, מעורר בהירות מחשבתית, מעולה  לשיפור המיקוד ,הגברת הריכוז. ומניעה של הסחות דעת פנימיות. בתרבויות מסוימות אף משתמשים בו בזמן מדיטציה.

שילוב בין שמנים:

אפשר ואף מומלץ לשלב בין השמנים השונים לשם קבלת השפעה מוגברת (סינרגיה). בארומתרפיה טובים השניים מהאחד.

אופן השימוש:

  1. מריחה על העור – שימו 3-5 טיפות מהשמן הארומטי לתוך כפית המכילה שמן חוחובה מרחו על העור בשורש כף היד, בכפות הרגליים, או בצוואר.
  2. באמבט או במקלחת – טפטפו מספר טיפות באמבט (מומלץ לערבב עם כף מלח שולחן) או לטפטף, על קיר המקלחת
  3. שאיפה ישירה מבקבוקון השמן הארומטי – השיטה הישירה ביותר ושאינה משאירה ריח לאחר השימוש היא להחזיק את בקבוקון השמן פתוח ולקחת נשימה דרך האף מפתח הבקבוקון, לפי ההרגשה והצורך, ללא מגבלת כמות.

אזהרה:

  • אין לראות במאמר זה המלצה רפואית
  • לפני שמשתמשים בשמן יש לבדוק רגישות על ידי מריחה של מעט שמן באזור מוצנע בגוף (למשל בחיבור הלסת עם הצוואר). זכרו, שמנים אלו חזקים ומרוכזים !

בהצלחה בבחינות

בהצלחה בקריירה

כותב המאמר:

ארנון בן חיים PhD., לחברת אור המדבר שיווק חומרי גלם לרוקחות טבעית

מקורות ספרות:

Effects of aroma inhalation on examination anxiety, Adalet Koca Kutlu RN, et al. Teaching and Learning in Nursing (2008)  3, 125–130.

Sakamoto, R., Minoura, K., Usui, A., Ishizuka, Y., & Kanba, S. Effectiveness of aroma on work efficiency: Lavender aroma during recesses prevents deterioration of work performance. Chemical Senses (2005) 30, 683-691.

Aoyama, S. A. (2007, Jan). The role of the sense of smell in language, learning. Retrieved January, 2007 from The Multilingual Mind: Issues Discussed By, For, and about People Living with Many Languages (2007, Jan).

Diego, M. A., Jones, N. A., Field, T., Hernandez-Reif, M., Schanberg, S., & Kuhn, C. Aromatherapy positively affects mood, EEG patterns of alertness and math computations. Int J Neurosci, (1998).  96, 217–224.

Heather Godfrey,  ESSENTIAL OILS: COMPLEMENTARY TREATMENT FOR ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVE DISORDER (ADHD), the International Journal of Clinical Aromatherapy (2009): vol 6 Issue 1: Editor Rhiannon Harris: Essential Oil Resource Consultants

Ito, K. & Ito, M. Sedative effects of vapor inhalation of the essential oil of Microtoena  patchoulii and its related compounds  (2011) J Nat Med (2011) 65:336–343

Yumi Fujiwara 1 , Michiho Ito, The synergistic effect of fragrant herbs in Japanese scent sachets Planta medica (2015), 81(3): 193-199

גלילה למעלה
WhatsApp chat
דילוג לתוכן